Aktualności

Projekt Cyfrowy Rozwój

05 września 2018 10:24 | Aktualności

logo_kolor_www.png

W sierpniu 2018 roku rozpoczął się kolejny projekt pilotowany przez stowarzyszenie Wielkopolski Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych, wspierający rozwój elektronicznej administracji w województwie wielkopolskim.

Przedsięwzięcie pn: Cyfrowy rozwój samorządów - nowe obszary świadczenia e-usług w 14 gminach województwa wielkopolskiego, realizowane będzie przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020. 

Partnerem wiodącym projektu jest WOKiSS, a partnerami i odbiorcami działań 14 wielkopolskich gmin: Białośliwie, Jutrosin, Kołaczkowo, Lwówek, Nekla, Pakosław, Pępowo, Piaski, Osieczna, Święciechowa, Turek, Wągrowiec, Wielichowo
i Zagórów.

Celem projektu jest podniesienie jakości usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w powyższych gminach województwa wielkopolskiego. Poprzez wdrożenie rozwiązań ICT poprawiona zostanie efektywność usług
w obszarach podatki i opłaty lokalne, zarządzanie nieruchomościami, a także podniesione zostaną kompetencje pracowników samorządowych. Poprawiając dostęp do usług publicznych usprawniona zostanie obsługa klientów w gminach partnerskich.

Rezultatem projektu będzie wdrożenie w każdej gminie uczestniczącej nowego narzędzia internetowego do obsługi mieszkańców
i przedsiębiorców. Umożliwi to podatnikom uzyskanie dostępu do informacji o naliczonych podatkach i opłatach, sprawdzenie dokonanych płatności i aktualnego stanu zobowiązań, dokonywanie płatności online, jak również składanie różnych pism
i wniosków do urzędu.

W wyniku realizacji projektu nastąpi:

  • skrócenie czasu potrzebnego na załatwienie spraw urzędowych,
  • udostępnienie różnych usług w jednym miejscu, 
  • możliwość załatwienia oraz sprawdzenia stanu sprawy w dowolnym miejscu i czasie przez Internet,
  • umożliwienie osobom niepełnosprawnym łatwego załatwienia sprawy bez konieczności wizyty w urzędzie,
  • ograniczenie liczby dodatkowych dokumentów koniecznych przy realizacji sprawy urzędowej,
  • zmniejszenie obciążenia pracą urzędników,
  • możliwość korzystania z aktualnych danych dostępnych w bazach gminy,
  • podniesienie wiedzy przez pracowników samorządowych i nabycie przez nich praktycznych kompetencji związanych z obszarem nieruchomości, podatków, ICT, PZP, praktyczną wiedzę z zakresu PPP, obsługi klienta oraz równości szans i niedyskryminacji.

    Zakończenie projektu nastąpi w marcu 2020 roku.

Przeczytano: 194 razy.| Wydrukuj

Zdjęcia:

Do góry